קופל ראם מתקדמת אל המחר ומפתחת מוצרים רספונסיבים אשר מאפשרים לארגון “חיבור” ישיר לעובדיו בכל מקום ובכל זמן.

צור קשר

כך תערכו תהליך הערכת עובדים על הצד הטוב ביותר

שיפור תהליך הערכת עובדים

מהו תהליך הערכת עובדים? מהי מטרתו וכיצד ניתן לבצע אותו על הצד הטוב ביותר? האם התעזרות עם מערכת הערכת עובדים היא כדאית? על כך ועוד במאמר שלפניכם העוסק בשיפור תהליכי הערכת עובדים.

 

תחום ניהול משאבי אנוש בעידן המודרני, נחשב לאחד מתחומי הניהול החיוניים וההכרחיים עבור כל חברה, ארגון או בית עסק גדול המעוניינים להעסיק בשורותיהם את אנשי המקצוע המובילים ביותר בתחומם. כפועל יוצא מכך, חברות וארגונים רבים נוהגים לבצע תהליך הערכות עובדים באמצעות מערכת הערכת עובדים שמטרתו לבחון את נקודות החוזק והוחלשה של כל עובד/ת בארגון, ועל פי ממצאי האבחון לקבוע בין היתר את אופן קידומם לתפקידים בכירים בתוך הארגון.

 

כך תערכו תהליך הערכת עובדים על הצד הטוב ביותר

 

הערכת ביצועי עובדים – מטרות התהליך

תהליך הערכות עובדים הינו תהליך המיושם בקרב ארגונים וחברות באמצעות מערכת הערכת עובדים, לצורך מימוש מספר מטרות שונות וביניהן:

 

• ניהול מבנה ארגוני וקבלת החלטות לצורך קביעת מבנה ארגוני כזה או אחר על פי יכולותיהם וכישוריהם של עובדי הארגון. כפועל יוצא מכך, תהליך הערכת עובדים משאבי אנוש ידוע גם בשם Talent management שמטרתו ניהול כישרונות בתוך הארגון וקידומם על פי כישוריהם ותכונותיהם.

 

• הערכת ביצועים לשם קבלת החלטות בנוגע ליישום תהליכים פנים ארגוניים, לרבות, קידום עובדים בתוך הארגון, העלאות שכר, מתן תמריצים ותמלוגים לעובדי הארגון וכדומה.

 

• ניהול תיק עובד במסגרת תהליכי ניהול כוח אדם על ידי מחלקת משאבי אנוש בארגון האחראית בין היתר על קיומם של תהליכי הערכות עובדים.

 

בנוסף, תהליך הערכת עובדים מאפשר לבעלי הארגון והנהלת הארגון לזהות כישורים ותכונות שונות המאפיינות את עובדי הארגון, ומנגד, הוא מאפשר לעובדי הארגון את ההזדמנות להביע את דעתם על מנהלי הארגון ואופן תפקודם, אישיותם וכדומה, וכל זאת באופן אנונימי וללא שיקולים זרים.

 

מערכת הערכת עובדים - תהליך Talent management

עוד בנושא

תהליך הערכת עובדים – מה חשוב לדעת על אופן קיומו?

תהליך הערכת עובדים משאבי אנוש חייב להיעשות בהתאם למטרה אותו אתם מגדירים מראש, כאשר מדדי הערכת ביצועים חייבים להיות מבוססים על מספר רב של חוות דעת. תהליך הערכת העובד מיושם באמצעות שאלוני הערכה המועברים בין מנהלי העובד, בין עמיתיו לעבודה ובין הכפופים לו, כאשר שקלול חוות הדעת מתייחס לשני פרמטרים עיקריים: האחד, הערכת תכונות פרסונאליות המאפיינות את העובד (כושר מנהיגות, יושר, ביטחון עצמי וכדומה), והשני, התנהגות העובד הן ברמת ביצוע המוטל עליו ברמת הארגון והן ברמת היחס הבינאישי שלו אל מול עובדי הארגון הכפופים לו ועמיתיו.

 

על מנת לקבל הערכה אותנטית אשר איננה כפופה לשיקולים זרים, מומלץ שחלק מהשאלונים ימולאו באופן אנונימי על ידי העובדים, ובעיקר על ידי אלו הכפופים לעובד שלגביו מתבצע תהליך ההערכה. כמו כן, קיימת חשיבות רבה לכך ששאלוני ההערכה יכללו בתוכן שאלות שהתשובות לגביהן ניתנות בהתאם לרמת דירוג וזאת לצד שאלות שהתשובות אליהן הינן תשובות פתוחות. באופן זה, ניתנת האפשרות לכל עובד/ת בארגון הנדרש למתן חוות דעת לגבי עמיתו, לענות באופן נקודתי ופתוח לשאלות השונות המופיעות בשאלון.

 

מערכת רקורד (Record) של קופל ראם הינה מערכת משאבי אנוש המכילה בתוכה מערכת הערכת עובדים שמבצעת תהליך הערכות עובדים באמצעות מערכת בערכת עובדים הבונה שאלונים באופן אוטומטי ובהתאם לנתונים המוזנים לאורך זמן במערכת על כל עובד בארגון. מערכת הערכת עובדים ומשאבי אנוש Record שולחת את השאלונים באופן מקוון שמחוזרים באמצעות אותה מערכת ומשוכללים על ידי המערכת באופן אוטומטי. לאחר מכן ניתן להפיק דוחות בלחיצת כפתור בהתאם לנתונים שנאספו ולנתח את ביצועי העובדים בארגון.

 

 

הערכת עובדים – שאלות ותשובות

 

[wp-faq-schema accordion=1]

 

למידע נוסף אודות מערכת הערכת עובדים – צרו קשר