קופל ראם מתקדמת אל המחר ומפתחת מוצרים רספונסיבים אשר מאפשרים לארגון “חיבור” ישיר לעובדיו בכל מקום ובכל זמן.

צור קשר

מתי מבצעים ניהול שינוי ארגוני וכיצד עושים אותו נכון?

מתי מבצעים ניהול שינוי ארגוני וכיצד עושים אותו נכון?

מהו ניהול שינוי בארגונים? מתי מבצעים תהליך של ניהול שינוי ארגוני? וכל מה שצריך וחשוב לדעת על החלת תהליכי שינוי ארגוני במאמר שלפניכם.

התמורות הטכנולוגיות של העשורים האחרונים, לצד תהליכי גלובליזציה והתחרות ההולכת וגוברת בכל ענפי העיסוק האפשריים, מאלצים את כל סוגי הארגונים להתמודד עם הצורך בהחלת תהליכי שינוי פנים ארגוניים כאלו ואחרים. תהליכי שינוי ארגוני, באים לידי ביטוי בכל רבדי הארגון ומרכיביו, ולכן, החלת תהליכי שינוי פנים ארגוניים חייבת להיעשות במסגרת תהליך מובנה של ניהול השינוי.

 

ניהול שינוי ארגוני

 

ניהול שינוי בארגונים – מה חשוב לדעת?

 

ניהול שינוי ארגוני הוא אחד מענפי הניהול המאתגרים ביותר בעידן המודרני, וזאת לנוכח התדירות והמהירות בה ארגונים שונים נדרשים להטמעת תהליכי שינוי. במקרים מסוימים, עד ששינוי ארגוני מוטמע בתוך מערכות הארגון, עולה הצורך ביצירתם של שינויים אסטרטגיים נוספים. הקצב הדינמי בו ארגונים שונים נדרשים (או יותר נכון מחויבים) להחלת תהליכי שינוי, מחייב את בעלי הארגון ומנהליו, להסתייע בטכנולוגיות שונות המאפשרות שיפור מתמיד של מיומנויות חדשות בקרב העובדים, וזאת במסגרת מערכת ניהול משאבי אנוש המאפשרת דרך אמצעים טכנולוגיים מתקדמים  פעולות ניהול כוח אדם באופן תכליתי ודינמי.

 

מתי תדרשו לניהול שינוי בארגון?

 

שינוי פנים ארגוני כזה או אחר, נובע מצרכים משתנים הקשורים גם לסיבות חיצוניות וגם לסיבות פנים ארגוניות. בין יתר הסיבות החיצוניות המובילות לצורך בשינוי ארגוני ניתן למנות סיבות כגון: הזדמנויות עסקיות המחייבות את הארגון להתאים את מבנהו אליהן, איום עסקי, הטמעת טכנולוגיות חדשות, ייעוץ עסקי לטובת פיתוח וייעול תהליכים עסקיים שונים וכדומה. בכל הנוגע לסיבות פנים ארגוניות המובילות לצורך בשינוי ניתן למנות סיבות כגון: שינויים פרסונאליים בתפקידי מפתח בהנהלת הארגון וצורך ביצירת מבנה ארגוני חדש תוך קידומם של עובדים בתוך הארגון לתפקידי מפתח.

 

ניהול משאבי אנוש בארגון

 

כללי מפתח ליישום תהליכי שינוי ארגוני

 

אחד מההיבטים המרכזיים הנלווים לכל תהליך ניהול שינוי בארגונים, הוא ההיבט האנושי, כלומר, האופן בו עובדי הארגון ולקוחותיו יגיבו ויתמודדו עם ניהול השינוי או השינויים אותם נדרש הארגון לבצע, ולכן, קיימת חשיבות רבה לרתימתם של עובדי ומנהלי הארגון לתהליך השינוי, וכל זאת תוך הגדרת מטרות השינוי והאופן בו כל אחד ואחת מעובדי הארגון וחברי ההנהלה בו נדרש להתאים את עצמו לתהליך השינוי.

תהליכים נלווים להליך השינוי הארגוני

 

כל תהליך של שינוי פנים ארגוני, מאגד בתוכו מספר תהליכי שינוי שונים הכוללים בין היתר:

 

• תהליכי שינוי תפיסתי

• תהליכי שינוי בדפוסי הפעולה

• תהליכי שינוי פרסונאלי

• תהליכי שינוי בתרבות הארגונית על כלל ערכיה

• תהליכי שינוי באופן חלוקת משאבי הארגון

• תהליכי שינוי במבנה הארגון

 

כפועל יוצא מכך, תהליך ניהול השינוי בארגונים, חייב לתת מענה ניהולי לכל אחד מהתהליכים הנלווים למטרות השינוי בכללותו, כאשר תפקידו של מנהל התהליך הוא לקדם את מטרות השינוי תוך נקיטת פעולות תומכות שכל אחת מהן מקדמת ותורמת את חלקה לתהליך של ניהול שינוי ארגוני בצורה הטובה והיעילה ביותר.