קופל ראם מתקדמת אל המחר ומפתחת מוצרים רספונסיבים אשר מאפשרים לארגון “חיבור” ישיר לעובדיו בכל מקום ובכל זמן.

צור קשר

למה חשוב לבצע בדיקת תלושי שכר בארגונים וחברות?

למה חשוב לבצע בדיקת תלושי שכר?

מהי בדיקת תלושי שכר? מהי חשיבותה של בדיקת תלושי שכר ומהי הדרך היעילה ביותר לביצוע בדיקת שכר? על כך ועוד במאמר שלפניכם.

 

בכל תלוש שכר המופק על ידי מנהל החשבונות של המעביד, עלולות להופיע אי-אילו טעויות המשפיעות באופן ישיר על גובה השכר ומרכיביו. בין יתר הטעויות הנפוצות המופיעות בתלושי השכר ניתן למצוא: טעויות טכניות במבנה תלוש השכר, טעויות שמקורן בגמול עבור שעות נוספות, טעויות שמקורן בחישוב ההפרשות הפנסיוניות, טעויות שמקורן בתשלומי דמי ההבראה, טעויות שמוקרן בחישוב ניצול ימי החופשה וטעויות נוספות.

 

כל טעות המופיעה בתלוש השכר עלולה להוביל לחישוב מוטעה של גובה שכר העובד/ת, ובנוסף, היא עלולה להתפרש כ-הפרה על חוק הגנת השכר לפיו המעסיק מחויב במסירת תלוש שכר מפורט ותקני. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה לקיומה של בדיקת תלושי שכר שהיא למעשה בקרת שכר חיצונית ובלתי תלויה שמטרתה בדיקה מדויקת, מקיפה ומהימנה של כל הפרטים המופיעים בתלוש השכר והצלבתם אל מול חוזי העבודה של העובד/ת והזכויות השונות להן הוא זכאי על פי חוק.

 

KoCheck מערכת נתוני שכר

 

מי נדרש לביקורת שכר?

 

בדיקת תלושי שכר, מיושמת לעיתים על ידי העובד/ת באופן עצמאי ובאמצעות נותני שירות חיצוניים העוסקים ומתמחים בנושא. יחד עם זאת, ביקורת שכר הינו תחום ביקורת חיוני והכרחי לכל בית עסק, חברה וארגון המעסיק מספר גבוה של עובדים, ולפיכך, הוא נדרש להפקתם של תלושי משכורת רבים מדי חודש.

 

כיום, מרבית מנהלי החשבונות האמונים על הפקת תלושי השכר בחברה, בבית העסק או הארגון בו הם מועסקים, מסתייעים בתוכנות ומערכות שכר ממוחשבות, כאשר כל מערכת נתוני שכר יודעת לספק חישוב מדויק של מרכיבי השכר השונים, אך גם בה עלולות להתגלות טעויות שמקורן בהזנה מוטעית של הנתונים העיקריים המתייחסים לגבי מרכיבי השכר של כל עובד ועובדת.

 

לפיכך, בדיקת תלושי שכר בארגונים וחברות, מומלץ שתעשה באמצעות מערכת נתוני שכר מתקדמת מסוגה המסוגלת בין היתר לבצע בדיקת תלושי שכר באופן אוטומאטי ובכך פעולתה משלימה ותומכת בחישוב תלושי השכר המופקים על ידי לשכות השירות השונות כגון: חילן, מל"ם, אוטומציה וכדומה.

 

בקרת שכר לארגונים וחברות

 

KOCHECK – מערכת נתוני שכר מקוונת ומתקדמת

 

מבין כל סוגי מערכות נתוני השכר המיועדות לצרכי בקרת שכר חיצונית, בולטת מעל כולן מערכת נתוני שכר העונה לשם KOCHECK. מערכת זו מיועדת לשימוש על ידי חשבי שכר, גזברים, מבקרים, סמנ"כלי כספים וכדומה, ובאמצעותה ניתן לבצע בדיקת תלושי שכר בלחיצת כפתור, לזהות הפרשים, חריגות וטעויות מכל סוג. פעולתה של מערכת KOCHECK היא בקרת שכר חיצונית ומקיפה המיושמת לאחר הפקת טיוטות התלושים והזנתם במערכת. מכאן ואילך, המערכת יודעת לעבד באופן אוטומטי את מרכיבי השכר השונים ובכך לספק לעושה בה שימוש דו"ח בדיקה מקיף ומדויק. השימוש במערכת הינו נוח וידידותי והוא מיושם במסגרת טכנולוגיית ענן אשר אינה מחייבת אתכם ברכישת תוכנות יקרות ערך לצורך התקנתה.